Tuesday, November 24, 2009

Sambung

wah, lame br nk continue.. hehe.. lately, badan rasa x bermaya jee. mungkin sebab dh seminggu duduk2 kt rumah je. langsung x de aktiviti sukan @ bersenam.. makan terlebih byk & x ikot time..

Ok, sambung cerita forex. Skarang aku trade pakai FXCMmicrolot , inilah broker yang plg BEST pernah aku trade sbbnya, 1)Spread kecik (eur/usd:0.5-1.5pips), 2)Trade on chart (Just clik2 kt chart untuk trade). 3)Micro (blh trade 0.1lot).di sini aku nk share cara aku trade.

Low investment, high return? Mcm pelik je..?
oK. selalu orang ingt kl nk untung besar kn labur besar2. Ini tanggapan yang salah. Untuki nk kira keuntungan besar atau kecik, saya gunakan ROI(return of investment) secara percentage%. Low investment untuk mengurangkan lgi risiko. so berapa byk pon yang korang invest semuanya sama sahaja dari segi peratusan. mUDahkn? thank u :).

1. 2. 3.

Analysis. Fundamental & Technical
Apa nie..? Inilah method yang x dpr lari lg bg trader2 forex. Semuanya ada diterangkan di babypips.com. So bagaimana cara saya trade plk mcm nie...
Mula2 Fundamental, website wajib saya buka sebelom tarde 1. www.dailyfx.com.
Tapi apa yang sy buat? ok, cek Latest NEWS, Forecast(ramalan),Economic Calendar(News2 yang High impact). 2. Ino.com untuk cek Us Dollar Index(utama), Crude Oil,Gold & news.Sangat mudahkan? ramalan dh ada orang buat.. news pon ada.. so apa lg?

Here comes the tricky one. Technical Analysis. i use 3 methods, 1. Expert-3-Maximizer(X selalu) 2.Expert-6-Retarcement(selalu.10,20,30 SMA) 3. Expert-2-News(Trade oN news). Semua teknik nie saya olah2 dari teknik asalnya. Apa yang penting JGN terlalu mengikut teknik. BE FLEXIBLE. Teknik2 ni perlu di ubah2 menigkut kesesuaiannya... so bila dh biasa nnti korang pon blh jd flexible.

EMOSI. Emosi adalah mkhluk halus yang sangat jahat. Disebabkan emosi, aku pernah rugi 900usd(rm3240) pada 1 mlm shj... Emosi suka untuk mengawal diri.. Diri terlalu mudah menyerah kepada Emosi. Emosi Memang jahat. So, jangan bagi peluang kepada Emosi. Byk mana ilmu forex korang pon, akan rugi kl Emosi mengawal diri. OK? sEtuju angkat tangan? hehe.. NeX, bAcalah buku2 pasal forex dan Emosi nie supaya Kita dapat Membuat keUntungan sepanjang MAsa =)

by cokobear, Forex trader.

3 comments:

  1. aku setuju,, aku setuju. aku skrng pon xde la untuk mengkaya kan diri tapi aku sesedap rasa je..hehe

    ReplyDelete